V Cannondalu na to jdou vědecky a snaží se odlehčovat, kde to jen jde. Hmotnostní úspory jsou výsledkem pečlivé analýzy jednotlivých partií rámu a následného odlehčení trubek v nejméně namáhaných oblastech na takovou míru, aby byla stále zachována celková maximální pevnost. Na rozdíl od konkurence, která se většinou soustředí jen na rám a počítá se sériovými komponenty, kladl vývojový tým Cannondalu v čele se specialistou na karbon Peterem Denkem důraz na celkové pojetí biku. Rám, vidlice, hlavová trubka, středové pouzdro, kliky a sedlovka tak tvoří funkční jednotku s unikátními vlastnostmi i hmotností. Tolik strohá fakta.

Flash Hi-Mod 2

My jsme pro vás otestovali stroj Flash Hi-Mod 2, který místo absolutně nejlehčí závodní sady Sram XX, která disponuje desetikolečkem a dvoupřevodníkem, využívá tradiční sadu komponentů Sram X.0 a brzdy Avid Elixir. Jeho hmotnost je ve velikosti M necelých 8,5 kg. Flash nás okamžitě okouzlil svou sportovně laděnou geometrií, citlivostí řízení a dostatečnou jistotou ve sjezdech. Je prostě znát, že tento černo-zelený drak má závodění v krvi. Nejsou pro něj problémem strmá stoupání, kdy nemá tendenci se stavět na zadní, stejně tak jako prudké sjezdy, ve kterých je velmi lehce ovladatelný a ochotně si hledá cestu mezi překážkami v rozbitém terénu. I přes to, že se jedná v první řadě o závodní stroj, schopný raketově vypálit vpřed a rychle reagovat na povely jezdce, na rozdíl od tvrdých duralových rámů se žádné „drncání“ nekoná a jízda je velmi příjemná. Určitou sametovost jízdy má na svědomí základní vlastnost karbonu pohlcovat vibrace a jemné rázy, takže kolo jakoby terén vyhlazuje. A aby toho nebylo málo, řada Flash je navíc opatřena užitečnou vychytávkou firmy Cannondale – pružící sedlovkou SAVE. Zeslabení v její střední části umožňuje propružování v rozsahu až tří centimetrů (měřeno v oblasti sedlového zámku).

Srdeční záležitost

Na Flashi jsme absolvovali jak ostrou závodní jízdu, tak i pohodové projetí jen tak pro radost, a ani v jednom případě jsme nenašli žádnou vlastnost, která by nám na kole vadila. Snad až na cenu… U nejvyššího modelu, 7,5 kg vážícího Flash Team totiž dosahuje závratných 219 999 korun! Za tyhle peníze bychom klidně pořídili fabii. Testovaný model Flash HiMod 2, který je sice o necelé kilo těžší, však stojí necelou polovinu, konkrétně 105 999 korun. A to už je cena za super závodní stroj těchto kvalit zcela přiměřená.
A ruku na srdce, je chceme se celý život trápit na obyčejném kole, které nás místo zábavy a jízdy plné nadšení a radosti z rychlosti otravuje svou vysokou hmotností a neobratností? Anebo je lepší mít ve své stáji plnokrevného závodníka s ladnými křivkami, připraveného jít s námi kdykoliv do závodu s vítězným odhodláním, nebo se jen pro radost svézt po lese? Cannondale Flash vše rád splní. Díky své výborné ovladatelnosti nám umožní si výlet i závod naplno užít a navíc je ultralehký, což oceníme po několika desítkách kilometrů jízdy, kdy už unavené svaly odmítají službu. A kolo by mělo přece být hlavně o radosti z jízdy, ne?


Více informací o horských, silničních i dámských kolech značky Cannondale na www.cannondale-bikes.cz.