Mně diety přijdou nesmyslné a navíc jsem v tomto ohledu docela líná. Takže si dál vesele sportuju a futruju. Vždycky mě ale zajímala zdravá výživa, vhodná strava pro sportující, co mám při sportu jíst a pít atd. I když je informací kolem nás nespočetně, to zásadní se nestihnu dozvědět (přiznávám, že i v tomto ohledu jsem poněkud líná). Kamarádka mi doporučila, abych zašla k nějakému odborníkovi, který mi ty záhady vysvětlí.

Navštívila jsem tedy nutriční poradkyni Kláru Mencl a pořádně ji potrápila mými dotazy. Nejprve jsem ale musela podstoupit měření na přístroji (In Body 230), který analyzuje složení vašeho těla (měří složení těla na podkladě stanovení odporu při průchodu proudu o nízké intenzitě a vysoké frekvenci). Měření je velmi rychlé, jednoduché a bezbolestné. Prostě se na přístroj postavíte, chvíli čekáte a analýza je na světě. Přístroj dokáže zjistit kromě vaší váhy i to, kolik procent vašeho těla tvoří tuk, kolik svaly, rozložení svalstva v těle, vyváženost postavy, spotřebu kalorií a další. Na základě těchto výsledků a dalších faktorů (životní styl, režim, jaké sporty provozujete atd.), vám bude připraven stravovací a cvičební plán. Nepočítejte s tím, že by vám někdo napsal jídelníček přesně po hodinách (vaše tělo má přeci různé chutě), ale naučí vás jíst správně, doporučí vám vhodné cvičení. Nebo se můžete nechat změřit jen pro ujištění, že je vše, jak má být. Většinou tyto přístroje najdete u odborníků-lékařů, trenérů fitness nebo nutričních poradců.

I když vaším cílem může být dokonalá postava, klade se neustále důraz hlavně na vaše zdraví. Jak mi neustále poradkyně opakovala: “myslete na to, že zdraví máte jen jedno. To, že správnou stravou a pohybem zhubnete, zpevníte, vytvarujete postavu, je v podstatě vedlejší, pozitivní efekt.“ Já jsem například zjistila, že bych měla přibrat na svalové hmotě (aby se postava celkově vyrovnala), a že bych měla posílit hlavně nohy (aby tělo nezatěžovalo klouby apod.). To mě samozřejmě překvapilo, protože jsem žila v domnění, že moje nohy jsou mojí nejsvalnatější částí, protože veškeré sporty, které provozuji zatěžují hlavně nohy. A taky mi došlo, že jsem měla a občas ještě mám problémy s koleny. Takže jsme zase u toho zdraví…

Holky, sportujte a zaměřte se hlavně na vaše zdraví. Tělo se vám odmění, a to nejen tím, že budete vypadat sexy :-).

V nejbližších dnech si budete moct přečíst rozhovor s výživou poradkyní Klárou Mencl (kterou jsem vehementně zpovídala o měření, výživě apod.).