[Diskuze k článku]: Základní servis kola (díl 1.): oprava píchlé duše a výměna plášťů
23.07.2009 13:35:56
Každé kolo potřebuje dostatečnou péči, výměnu různých částí nebo
opravu těch poškozených. Některé dokážeme samy opravit doma nebo přímo
v terénu, ale ruku na srdce, většinou to necháváme na našich
cyklistických společnících. Není to nic špatného, ale jsou situace, kdy
se vám zvládnutí základních servisních úkonů může setsakramentsky
hodit. Třeba taková oprava píchlé duše, kdy na blízku není žádná
pomoc…Proto vám přinášíme seriál návodů na základní opravy vašeho
miláčka-bika, abyste si i vy, při vašich dámských výjížďkách, uměly
s malými závadami poradit. V prvním díle se naučíte vyměňovat
pláště a hlavně opravovat píchlé duše (ty bikové samozřejmě).
Odkaz
na článek
11.12.2009 13:49:39
ahoj, já teda na kole jezdím docela často – letos jsem najela cca
6500km, a zúčastnila jsem se i pár závodů, ale bohužel na kole si teda
nedokážu opravit vůbec nic – leda tak když mi spadne náhodou při
řazení řetěz, to je ale vše, vím že je to hrozný, ale vyměnit píchlou
duši fakt nezvládnu – nejde snad ani tak o techniku jako spíš
o fyzickou sílu, zkoušela jsem to několikrát, ale nikdy se mi nepodařilo
nasadit plášť zpátky do ráfku přiznám se, že občas s tím má i dost práce můj manžel on
má teda bezdušové pláště, ale stejně podle mě to je pro ženu dost
těžké
anebo se pletu a
nejde to jen mě
13.12.2009 18:43:34
Otázka je co máš za kolo – tedy spíše ráfky a pláště. Mě jde výměna na biku i silnici velmi snadno, zvládnu to i bez montpák. Ale je pravda když jsme měnila duši u svého asi 15 let starého trekingového kola, moc to nešlo a sílu to chtělo…:-)) Chce to trochu cviku. J.
14.12.2009 10:16:15
ahoj, horské kolo mám dámské celopéro Giant Cypher pláště
2,25 Schwalbe Racing Ralph, kotoučovky a ráfky fakt vysoké a silniční mám
fitness kolo rovněž Gianta pláště 25, na fitnessu jsem zatím ještě
nepíchla ale na tom horáku to fakt nejde, jde hlavně o poslední zacvaknutí
pláště do ráfku to chce dělat konečkama prstů u palců a je to fakt
dřina, tak to se máš, že ti to jde tak snadno bez montpák , já musím
spoléhat na něčí pomoc, ale jezdím skoro vždy s manželem, takže je to
v poho
14.12.2009 13:27:16
Ahoj Hedviko, chystala jsem se ti napsat přesně to, co Jitka :) asi opravdu záleží na pláštích a ráfcích. Já jezdim na pláštích 2,3 a jde to celkem dobře. Když jsem připravovala postup, měnila jsem plášť na přítelovu kole, ten má široké asi jak já a zvládla jsem to taky celé sama (až jsem se tedy divila).
14.05.2010 14:25:04
ahoj. tento članek je perfektní… ale chtěl bych se zeptat jestly by mělo vteřinové lepidlo stejný učinek jelikož mám záplat už několik ale lepidla je malo a nechce se mi furt kupovat celou sadu.Tak jestli náhodou není něco levnejšího například to vteřinové lepidlo nebo něco jinýho.Předem děkuju za odpověd.
18.05.2010 18:02:41
Zdravím zajdanka. Lepidlo na záplaty není lepidlem v klasickém slova
smyslu. Je to vulkanizační roztok, guma se na povrchu naruší a po spojení
jakoby speče dohromady. To znamená, že je pak spoj pružný atd. Sekundové
lepidlo určitě tyhle vlastnosti mít nebude, takže je to myslím
nepoužitelné. Ale můžeš vyzkoušet a dej nám vědět, jaks dopadl P.
20.06.2010 01:30:07
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat na metodu, jak najdu dirku d duši. Včera jse píchla,
ale nemůžu najít kde je to místo na duši poškozené. Zkoušela jsem
vložit duši do vody a koukala jsem na bublinky, ale nikde nic, duši jsem teda
nějak moc nenafukovala. Potřebuju funkční kolo na neděli, takže nemám
možnost koupě nové duše. Muže mi nikdo poradit, jak můžu zjistit defek na
plášti? díky
22.07.2010 10:22:45
Kájina: no voda je fajn.. pokud neni v terenu voda k dispozici, vozila
bych si s sebou malickou lahvicku s detergentem – jarem – lehce prejedes
„mejdlickem“ po dusi a tam, kde je otvor se zacnou delat bubliny a praskat..
jak prochazi vzduch tim jarem…
jinak ja pichla nedavno a musim rici, ze skladane plaste, na ktere nejsou
potreba montpaky mi velmi usnadnily praci.. mela jsem lehce sundane plaste, pak
dusi a pak hned vymenene. Diky moc za paradni clanek, protoze jsem malicko
bojovala s prazdnou dusi a jejim preciznim umistenim pod past –
s prifouklou dusi pujde asi jako po masle.. a Taky jsem nemela vubec paru
o smeru nasazovani plaste na rafek.. musim to doma zkontrolovat, protoze jsem
prehazovala zadni plast na predni. Diky vsem a uz se zase tesim na bike
22.07.2010 10:33:50
Sheela: no ja bych si vzala malickou flasticku treba od maleho samponku nebo
nejakeho testovaciho mleka ci jineho drogerky.. a neredila bych, protoze pak to
moc peni.. cisty jar se jemne nanese prstem – pomale pohyby, aby to
nezapenilo.. a zkusil bych na podezrela mista.. abys nemela cele kolo od jaru,
pak by se musela ta duse dobre otrit, aby ti nevyklouzla z plaste.. kazudopadne
doma se muzes vyradit a pak to dobre omyt… – jar je fajn. Ja to
zkusila, protoze u nas v praci tim testujeme, zda nam neuchazi tesneni na
strocjich, ktere pouizivame
(tedy v laborce
07.09.2010 17:02:10
Ahoj, dík za skvělý návod! Byla jsem okolnostmi donucena vyměnit píchlou duši ZCELA SAMA – dělala jsem to poprvé a šlo to!!! Ne že by se z toho stal můj koníček, příště to zase ráda někomu přenechám, ale s tvým návodem jsem to dokázala a jsem sama na sebe pyšná. Velký dík za návod!
07.09.2010 20:06:44
Ahoj Jarko, tak nejprve gratuluji k úspěšné výměně :) Opravdu mě moc těší, že vám všem návod pomáhá…teď už totiž můžeme vyjíždět na kolo i pouze v holčičím taktu a základní věci zvládnem samy :)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.